Moped-lappen i Asker
Drømmer du om å kjøre moped?
Vi tar deg trygt gjennom opplæringen
fra første time til du kjører trygt alene

Hva er moped?
AM146-klassen gir deg rett til å kjøre moped 50 cc. Opplæringen er med automat, men gir førerkort også for gir.
Du må være minst 16 år for å ta førerkortet. Øvelseskjøring fra 15 år.
Publisert på Håkon FossumTrustindex bekrefter at den opprinnelige kilden til anmeldelsen er Google. Fikk lappen enkelt og kjapt 🙌Publisert på Sara Victoria Fossum SteneTrustindex bekrefter at den opprinnelige kilden til anmeldelsen er Google. Tatt 3 førekort klasser å super fornøyd🤩Dyktige kjørelærere!Publisert på SofiaTrustindex bekrefter at den opprinnelige kilden til anmeldelsen er Google. Kjempe super gode lærere. Jeg hadde sinnsykt god opplæring i klasse b, manuell. De er veldig flinke på å finne plass til timer på kort varsel og det føles ut som om de heier på deg og ønsker deg alt beste til enhver tid.Publisert på Frederik Lager SelvikTrustindex bekrefter at den opprinnelige kilden til anmeldelsen er Google. Helt fantastisk kjøreskole. Jeg var først hos lech Hanssen i Sandvika og var veldig misfornøyd. Byttet over til way2ride etter anbefalinger fra bekjente og det var en fantastisk opplevelse. Roy er flink og opptatt av å bygge elever opp. Jeg kjørte langkjøring med sønnen og han er av samme kaliber. Bestod oppkjøring på første forsøk og det er takket være god hjelp fra way2ride. Dette er kjøreskolen du bør gå for.Publisert på Malene Valkvæ JenssenTrustindex bekrefter at den opprinnelige kilden til anmeldelsen er Google. Bestått MC-lappen etter bare 5 uker. Deltok på grunnkurs andre uken i april og spurte kjørelærer Roy om hvor lang tid det vil ta å få lappen på MC. Han ba meg bestille oppkjøring og første ledige var midt i mai. Roy tilrettela for timer som passet med min arbeidstid og effektiviserte opplæringen slik at jeg var klar til oppkjøring og besto i midten av mai. Mange fine kjørelærere, god veiledning, klare tilbakemeldinger og trygge forhold. Konkurransedyktige på pris er de også. Anbefales på det varmeste!Publisert på Elisabeth RTrustindex bekrefter at den opprinnelige kilden til anmeldelsen er Google. Mia og Roy er erfarne, pedagogiske, rolige og ikke minst skikkelig hyggelige! De loset meg effektivt og trygt mot bestått klasse A. Det er en liten og veldrevet kjøreskole som ikke gir «samlebåndsfølelse» men personlig oppfølgning og plan. Et pluss at man kan starte opplæringen tørt og under tak i parkeringshus. Nøler ikke med å anbefale dem!Publisert på Celine BergheimTrustindex bekrefter at den opprinnelige kilden til anmeldelsen er Google. Veldig bra kjøreskole! Super bra hjelp og veiledning til å ta førerkort, anbefales.Publisert på laila kalandTrustindex bekrefter at den opprinnelige kilden til anmeldelsen er Google. Ble anbefalt dem av en annen kjøreskole og kunne ikke vært mer fornøyd. Veldig dyktige og ikke minst hyggelige mennesker. Anbefales!!! Jeg besto også oppkjøringa :-). Så tusen hjertelig takk.Publisert på Kamilla Meland KnardahlTrustindex bekrefter at den opprinnelige kilden til anmeldelsen er Google. Utrolig fin kjøreskole, dyktige og hyggelige lærere som tilpasser og følger deg godt opp. Tok A1 lappen der, på B var det ikke noe annet alternativ enn å bruke dem. Anbefales på det sterkeste!
Prisliste
Kurs:
Kjøretime
Moped-grunnkurs
Trinnvurdering trinn 2
Sikkerhetskurs i trafikk
Trinnvurdering trinn 3
Sikkerhetskurs på vei
Varighet:
45 min
2 timer og 15 min
45 min
3 timer
60 min
3 timer
Pris:
850,-
1050,-
850,-
1590,-
1060,-
1590,-
Gebyrer til statens vegvesen kommer i tillegg.
Obligatorisk opplæring
Trinn 1 – trafikalt grunnkurs
Trinn 2 – Moped-grunnkurs og trinnvurdering 2
Trinn 3 – Sikkerhetskurs i trafikk og trinnvurdering trinn 3
Trinn 4 – Sikkerhetskurs vei
Teoriprøve avlegges hos Statens vegvesen
Det er ikke satt minste timeantall i trinn 2 og 3. Du må ha rett nivå for å delta på de obligatoriske kursene.
Slik fungerer det
Slik tar du moped lappen
1. Obligatorisk Moped-grunnkurs (klasseromsundervisning). Husk at du må ha trafikalt grunnkurs før dette.
2. Praktisk kjøring med lærer.
3. Kjøringen blir satt opp fortløpende etter progresjon.
4. Teoriprøve hos Statens vegvesen.
Ofte stilte spørsmål
Bruker jeg min egen moped i opplæring?
Vanligvis så bruker elever våre mopeder. Du kan bruke egen hvis den er helt orginal og oppfyller kravene til am146. Da må du få fraktet mopeden lovlig til opplæringen.
Hva må du ha med på opplæringen?
Du må medbringe trafikalt grunnkurs og ID. Du må ha godkjent hjelm med klart visir, hansker, jakke, bukse, støvler. Klærne skal være av et materiale som ikke smelter, brenner eller rives ved velt, og som har en beskyttende effekt ved slag og støt.
